الخميس، 13 أكتوبر 2011

زمان وانا صغير


زمان وانا صغيرة كنت دايما احب اقف جنب والدى فى البلكونه قرب المغرب و اقوله "انا عاوزة اروح الجنينه " كان يرد على ويقولى " لما الساعه تيجى سته ممكن تروحى الجنينه " وكنت أسأله "ها عرف منين ان الساعه بقت سته " يقولى "بصى على العمارة اللى قدامنا لما تلاقى الضل وصل عند الدور الرابع تعرفى ان الساعه بقت سته ...لحد دلوقتى اعشق مراقبه الضل وعندى اعتقاد ان الضل موجود فى مصر بس وكنت دايما اقف ابص من البلكونه اول لما اشوف قطه لازم اقول لها "بسبس" وكانت تقف وتبص لى ..مش عارفه ليه كنت دايما اقول نفسى يبقى عندى حصان وهدهد وكان منتهى املى الموضوع ده ........من اكتر الحاجات اللى احب اسمعها من وانا صغيرة صوت المعلقه وهى بتقلب الشاى ..وخصوصا لما الصوت ده يكون جاى من بلكونه الجيران او شباك مطبخهم ..وكمان بحب جدا فى مصر منظر الستارة لما الهوى يحركها والناس تقول ان الدنيا طراوة عمرك سمعت الكلمه دى بره مصر 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق